Opis jachtu
Jest to sprawdzona konstrukcja amerykańskiego projektanta jachtów oceanicznych Bruce Robertsa typu Bruce Roberts 44, w Polsce znana pod nazwą Bruceo 44.
Obecnie po świecie pływa kilkaset tego typu bardzo dzielnych jednostek oceanicznych. Jachty te wsławiły się najtrudniejszymi przejściami oceanicznymi w rejsach załogowych i samotnych, w skrajnie trudnych warunkach sztormowych i lodowych.
Kadłub jachtu stalowy, bardzo mocnej konstrukcji, ożaglowany jako 2-masztowy kecz. Maszty francuskiej firmy Sparcraft, żagle firmy Sail Service Gdańsk.
Jachtem tym może płynąć 6–7 osób, w tym 4-5 osób niepełnosprawnych z ograniczeniami ruchu, jacht przystosowano do pływania z osobami o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Podstawowe informacje
- konstrukcja jachtu: stalowa
- długość całkowita kadłuba: 14,20 m; szerokość: 3,95 m
- wyporność: 18 T
- zanurzenie: 2,15 m
- powierzchnia pomiarowa żagli: 110 m2
- jednostka napędowa: silnik diesla VETUS 47,8 kW (65 KM)
- sprzęgło marki VETUS-BULLFLEX
- śruba napędowa 3-łopatowa, stałopatkowa
- autopilot marki RAYMARINE
- elektronika jachtu: nadajnik i odbiornik systemu AIS-aktywny, NAVTEX,
- generator prądu prod. USA – ONAN 4 kW na bazie silnika Cummins
- odsalarka wody morskiej szwajcarskiej firmy KATHADYN o wydajności 24l/h wody słodkiej
- winda kotwiczna 1500 Wat firmy Quick, łańcuch 100 mb, przekrój Ø 12 mm
- kotwica główna typu ROCNA produkcjI Nowa Zelandia 35 kG, kotwica zapasowa Danforth
- 12-osobowa tratwa ratunkowa