Jacht Empatia PolskaJacht Empatia Polska
Jacht Empatia Polska
Rejsy żeglarskie dla osób niepełnosprawnych
  • STRONA GŁÓWNA
  • FUNDACJA
    • EMPATIA
    • Niezwykły Jacht
    • Nowa EMPATIA
    • Moja „Empatia”
    • A dlaczego nie?
    • Benefis Profesora
  • AKTUALNOŚCI
  • JACHT
    • Obecnie jesteśmy
    • Opis jachtu
    • Żegluga
    • Bezpieczeństwo
    • Wnętrze jachtu
    • Dostosowanie dla niepełnosprawnych
  • OFERTA
    • Plan rejsów 2023
    • Plan rejsów 2022
    • Plan rejsów 2021
    • Plan rejsów 2020
    • Plan rejsów 2019
    • Plan rejsów 2018
    • Plan rejsów 2017
    • Plan rejsów 2016
    • Oferta
      • Oferta 2020
    • Zgłoszenia
  • GALERIE
    • Prośba POM. ZWIĄZKU ŻEGLARSKIEGO o zdjęcia
    • Galerie 2018r
    • Galerie 2017r
    • Galerie 2016r
    • Galerie 2015r
    • Filmy
  • KONTAKT
Menu back  

Grudniowy rejs

21 grudnia 2015Aktualności

Kapitan Krzysztof Kwapiszewski nigdy w grudniu nie uczestniczył w żeglarskim rejsie po Bałtyku. Trafiła się okazja bo dla EMPATII POLSKIEJ zabrakło miejsca na nabrzeżu w Gdyni i należało przeprowadzić jacht na zimowanie do Jastarni. Zatem kapitan Andrzej Kwiatkowski z radością przyjął Kwapiszewskiego i jego załogę na ostatni w br. weekendowy rejs. Jak na ostatni rejs przystało pojawiły się dodatkowe przygody.

Wiało 9 B. Po wejściu do portu w Helu okazało się, że nie ma możliwości bezpiecznego przycumowania. Fale przechodziły przez keję i groziły uszkodzeniem jachtu. Kapitan Kwiatkowski uznał, że należy opuścić port i popłynąć do Jastarni. Z mozołem pokonano dopychający wiatr i EMPATIA z trudem wyszła z portu na zatokę Gdańską.

Przyjemna w silnym wietrze żegluga dobiegała końca. Było już całkiem ciemno. Zrzucono żagle, sternik ustawił jacht zgodnie z nabieżnikami na wprost do wejścia do portu. Tuż przed boją podejściową spotkał ich koszmar żeglarza. Dryfująca w sztormie ogromna powierzchniowa sieć rybacka znalazła się na środku toru wodnego i szczelnie otuliła EMPATIĘ razem z płetwą sterową i śrubą silnika. Było groźnie. Jacht utracił sterowność a silny wiatr spychał go na mieliznę. Wysiłki załogi nie mogły być skuteczne. Na szczęście, obserwujący na radarze bosman z Jastarni zorientował się, że żaglowiec ma problem. Pomoc bez zwłoki dotarła do spętanej w sieci EMPATII i bezpiecznie na holu jacht dotarł do portu.

Dziękujemy Ci, dzielny bosmanie. EMPATIA stoi obecnie na nabrzeżu w Jastarni i czeka podobnie jak my na kolejne rejsy.

3 Comments
  1. 22 grudnia 2015 at 01:23
    Lukasz

    Tego wietrznego dnia z nocy z 5 na 6 grudnia roku 2015 księżyca na niebie nie było. Był w nowiu, przynajmniej tak pisało na jego wizytówce. Fakt faktem, nawet jeżeli nie był to jeszcze nów wedle roczników astronomicznych, to księżyc załatwiwszy pobieżnie swoje obowiązki nad zatoką pucką, zdjął czapkę a sztormiak i oddalił się w ciekawsze, jak zdawało mu się okolice.
    Jakże mu się zdawało… bo tego dnia nad zatoką pucką na pozycji 54 st 40.. N 18 st 41… E rozegrały się rzeczy wręcz magiczne….
    ……. a wszystko zaczęło się od małego zakładu
    Dnia tego bowiem 05 grudnia 2015 r o godzinie 01:28 zapewne pewien rybak z pewnego portu rybackiego, obejrzawszy retransmisję pewnego programu magicznego z pewnym znanym magikiem, wypiwszy wódkę, podjął zakład, że z jego sieci nie wyplącze się nic.
    No i prawie wygrał  sieci zdryfowały na tor wodny, a Empatia to nie Moby Dick by tak walczyć 
    Tej ciemnej, szalonej a rozkołysanej nocy łódka wplatana w sieci dryfowała na mieliznę i już miałem zaproponować Kapitanowi magiczną komendę abra kadabra, gdy ten spojrzawszy na boję mieliźnianą rzekł. k.. jest źle i wtedy na pokładzie rozpętało się piekło . Kpt Kwapiszewski (I oficer) podjął decyzję o docięciu sobie palca i wrzuceniu go do wody by wabić ryby wplątane w sieć by te odciągnęły ją od łódki, II oficer Tomek początkowo wabiwszy te ryby światłem na rufie i wyciskając krew z ręki kapitana do wody, udał się bez światła na dziób be zerwać kotwicę wskazując tym rybom, że to zły kierunek dla ciągniętej siecią ławicy, ja zaś wzniosłem swe modlitwy do Radia i nagle na kanale 8 usłyszałem głos rozsądnego człowieka by po prostu podać mu cumę.
    Na początku dryfu mieliśmy ze 30 m, złapał nas na mieliźnie około 3 m po kilem :)

    • 29 lutego 2016 at 21:02
      Tomek

      Bardzo ciekawy opis sytuacji:). Niby byłem widziałem i uczestniczyłem ale nie wiedziałem, że o odcięciu palca wcześniej decydowano. Nie wiedziałem też o mojej współpracy z rybami bałtyckimi ani też o tym iż miałem funkcje drugiego oficera:). Żyłem w błogiej nieświadomości. A gdyby rozsądny człowiek Jastarnik dopłynął chwilę później nie byłoby okazji celebrowania szczęśliwego ocalenia. A tak pozostały tylko dobre wspomnienia ….

  2. 25 grudnia 2015 at 05:44
    Sebastian

    cieszę się, że Empatia szczęśliwie zakończyła sezon. Wszak wiadomo, że jachty w portach rdzewieja, więc po remoncie a raczej poprawkach czas na wodę. Cieszę się że udało mnie się rozpocząć ten sezon i chwilę przed wodowaniem przygotować jacht, a Andrzejowi zakończyć pływanie w tym sezonie. Oby ile wyjść tyle powrotów.

Comments are closed.

Fundacja Empatia logo - małe
NAJNOWSZE WPISY
  • Sprawozdanie za sezon 2022 r.
    23 grudnia 2022
  • Sprawozdanie za sezon 2021 r.
    23 września 2022
  • Bezpieczeństwo na EMPATII POLSKA
    26 maja 2022
  • Rozmowa z Krzysztofem Renikiem
    14 listopada 2021
  • Rejs Stażowy
    30 czerwca 2021
  • Rejs Kapitański
    15 czerwca 2021
  • Decyzja ws koronowirusa
    26 kwietnia 2020
  • Wystarczy chcieć
    9 stycznia 2020
  • XI Pomorska Gala Żeglarska
    9 grudnia 2019
GOŚCIE PISZĄ
  • Oracz Oceanów o Zaproszenie na rejsy
  • Tomek o Grudniowy rejs
  • Sebastian o Grudniowy rejs
  • Lukasz o Grudniowy rejs
KONTAKT Z JACHTEM
Kapitan: Andrzej Kwiatkowski
tel. +48 501 698 447
e-mail: zeglarz7@wp.pl

Find us on:

Facebook
LICZNIK ODWIEDZIN

Strony

Strony|Odwiedziny |Unikalni użytkownicy

  • Ostatnie 24 godziny: 164
  • Ostatnie 7 dni: 1 074
  • Ostatnie 30 dni: 4 126
  • Osób online: 3
Fundacja Empatia logo - małe
Copyright © 2015 Jacht Empatia Polska. Wszelkie prawa zastrzeżone. Aktualizowano - 3.03. 2023 r.